Instagram Marketing
Stads promotie via Instameets en -walks
Greetings from Utrecht promoot de stad op verschillende manieren via Social Media. Zo organiseren we regelmatig Instagram bijeenkomsten, ook wel een Instawalk of -meet genoemd. Samen met diverse Utrechtse partijen plannen we deze ontmoetingen waarbij Influencers/Content Creators langskomen. De deelnemers maken tijdens deze bijeenkomst veel mooie foto’s die zij op hun Instagram accounts publiceren. Ook zijn de foto’s (in overleg met de fotograaf) te gebruiken op eigen social media kanalen. Door deze manier van marketing bereik je een enorm publiek.
Steeds meer bedrijven en instellingen zetten deze manier van marketing in om meer bekendheid te krijgen bij gerichte doelgroepen. Greetings from Utrecht beschikt over een uitgebreid netwerk om de juiste personen aan de bijeenkomst de koppelen. In goed overleg bepalen wij het programma, maken we een selectie van geschikte deelnemers en verzorgen de uitnodigingen en de begeleiding op de dag zelf. Ook na afloop onderhouden we contact met de deelnemers en re-posten we hun stories en posts.
Uiteraard wordt een verslag van de bijeenkomsten ook op onze eigen social media kanalen geplaatst.
Openingen
Open je een nieuwe hotspot in de stad? Laat ons je dan helpen bij de opening. We nodigen de juiste Content Creators uit die jullie in de spotlights zetten. Zo ben je direct onder de aandacht van het juiste publiek.
Promotie op kanalen Greetings from Utrecht
Wil je je bedrijf onder de aandacht brengen bij onze duizenden volgers? Dat kan! Wel zijn we selectief in samenwerkingen en gaan dus niet met iedereen in zee. Er moet een klik zijn tussen het Instagram account van Greetings from Utrecht en die van jullie. We promoten dus alleen bedrijven die bij onze achterban past zodat we authentiek en geloofwaardig blijven.
We kunnen een hapje komen eten in jullie restaurant of een avondje logeren in een hotel of B&B en hier een post over plaatsen en een aantal stories. Of we gaan naar een tentoonstelling, voorstelling of museum en schrijven hier een recensie over voor onze social media accounts.
Ook kunnen we een jaarplanning maken en bijvoorbeeld eens per kwartaal jullie bedrijf onder de aandacht brengen. Neem contact op om de mogelijkheden en tarieven te bespreken.
Ons bereik op Instagram is 17.500 volgers en op Facebook 2000.
Neem vooral contact op om uw ideeën en wensen met ons te bespreken!
Onze klanten
Cases Instagram bijeenkomstenVoor het Centraal Museum organiseerde Greetings from Utrecht in 2019 drie keer een ’empty museum’. Een groep van twintig kunstminnende Instagrammers mochten die avonden na sluitingstijd een leeg museum in. Zij kregen zo de gelegenheid om de prachtige tentoonstellingen ‘Utrecht, Caravaggio en Europa’, Jessica Stockholder en Duran Lantink rustig te bekijken en te fotograferen. Daarvoor aten ze gezamenlijk in het museum restaurant en kregen ze uitleg over de tentoonstellingen.
Alle Instagrammers maakten mooie en interessante stories en posts op hun accounts en sommigen plaatsen ook nog een blog over de bijeenkomst. De eerste Instagram avond deze reeks organiseerden we in opdracht van Utrecht Marketing .
In samenwerking met het Universiteitsmuseum organiseerden we een bijeenkomst met 25 Instagrammers/influencers. Deze waren door Greetings from Utrecht geselecteerd en kwamen bijeen om in het museum en de botanische tuin te fotograferen. Na koffie/thee met gebak en een welkomswoord van het museum ging ieder op eigen gelegenheid het museum in. Na afloop publiceerden de deelnemers de foto’s op zijn of haar Instagram account met afgesproken hastags en een link naar het museum. Het museum kreeg door deze instameet een enorm bereik onder een betrokken en relevant publiek.
In samenwerking met het Domkwartier in Utrecht organiseerden we een Instawalk. Met twintig Instagrammers startten we bij Grand hotel Karel V. Directeur Leo Hollman heette iederen welkom onder het genoot van een drankje en appelgebak waarna hij een rondleiding door het prachtige hotel en de tuin gaf. Vervolgens gingen we wandelend en fotograferend naar de Domkerk. Hier brachten we een speciaal bezoek aan de bovenverdieping. Achteraf publiceerden de deelnemers de foto’s op de feed en in de stories van hun Instagram account.
Kleine ondernemers
Ook kleine ondernemers zoals een restaurant, winkel of koffiebar kunnen hun bedrijf onder de aandacht brengen via een Instawalk. Zo maakten bijvoorbeeld TGI Fridays, 30ml en Croquetten Boutique onderdeel uit van een Instawalk door Utrecht.
Kernpunten:
- Duur in overleg
- Voorbereiding, selectie, begeleiding en communicatie door Greetings from Utrecht
- Geschikt voor bedrijven en instellingen
- Mogelijkheden voor diverse budgetten
Neem contact op!
Vul online uw gegevens in en geef aan wat u wilt bespreken. We boeken dan een (telefonische) afspraak in.