+31 6 21 41 63 20 info@greetingsfromutrecht.nl

Instagram Marketing

Greetings from Utrecht organiseert regelmatig Instagram bijeenkomsten, ook wel een Instawalk of -meet genoemd. In samenwerking met diverse Utrechtse partijen plannen we deze ontmoetingen. Natuurlijk maken de deelnemers hierbij veel mooie foto’s die zij op hun Instagram accounts publiceren. Ook zijn de foto’s (in overleg met de fotograaf) te gebruiken op eigen social media.

Steeds meer bedrijven en instellingen zetten deze manier van marketing in om meer bekendheid te krijgen bij gerichte doelgroepen. Greetings from Utrecht beschikt over een uitgebreid netwerk om de juiste personen aan de bijeenkomst de koppelen. In goed overleg bepalen wij het programma, maken we een selectie van geschikte deelnemers en verzorgen de begeleiding op de dag zelf.

Uiteraard wordt een verslag van de bijeenkomsten ook op onze eigen social media kanalen geplaatst. Ons bereik op Instagram is 11.100 volgers en op Facebook 1.215.

 

 Voorbeelden Instagram bijeenkomsten

Voor het Centraal Museum organiseerde Greetings from Utrecht in februari 2019 een ‘empty museum’. Een groep van 20 kunstminnende Instagrammers mochten die avond na sluitingstijd een leeg museum in. Zij kregen hierdoor de gelegenheid om de prachtige tentoonstelling ‘Utrecht, Caravaggio en Europa’ rustig te bekijken en te fotograferen. Voor die tijd kregen ze nog een ‘sneak peek’ bij een nieuwe tentoonstelling, aten ze gezamenlijk in het museum restaurant en kregen ze meer informatie over de Caravaggisten. 
Alle Instagrammers maakten mooie en interessante stories en posts op hun accounts en sommigen plaatsen ook nog een blog over de bijeenkomst. De Instagram avond organiseerden we in opdracht van Utrecht Marketing

In samenwerking met het Universiteitsmuseum organiseerden we een bijeenkomst met 25 instagrammers/influencers. Deze waren door Greetings from Utrecht geselecteerd en kwamen bijeen om in het museum en de botanische tuin te fotograferen.  Na koffie/thee en gebak en een welkomswoord van het museum ging ieder op eigen gelegenheid het museum in. Na afloop publiceerden de deelnemers de foto’s op zijn of haar Instagram account met afgesproken hastags en een link naar het museum. Het museum kreeg door deze instameet een enorm bereik onder een betrokken en relevant publiek.

In samenwerking met het Domkwartier in Utrecht organiseerde we een instawalk. Met twintig Instagrammers startten we bij Grand hotel Karel V. Directeur Leo Hollman heette iederen welkom onder het genoot van een drankje en appelgebak waarna hij een korte rondleiding door het prachtige hotel en de tuin gaf. Vervolgens gingen we wandelend en fotograferend naar de Domkerk. Hier brachten we een speciaal bezoek aan de bovenverdieping. Achteraf publiceerden de deelnemers de foto’s op de feed en in de stories van hun Instagram account.

Kleine ondernemers

Ook kleine ondernemers zoals een restaurant, winkel of koffiebar kunnen hun bedrijf onder de aandacht brengen via een Instawalk. Zo maakten bijvoorbeeld Smood Juicebar, 30ml en Croquetten Boutique onderdeel uit van een Instawalk door Utrecht. 

Instagram cursus

Wij kunnen u ondersteunen met Instagram. Veel bedrijven maken gebruik van deze Social Media maar kennen nog niet goed alle mogelijkheden. Stap voor stap leren we hoe Instagram werkt en hoe je het slim kunt inzetten als Marketing tool.

U kunt ons ‘in house’ een cursus laten geven of bij ons op kantoor. Dit kan zowel in groepsverband of privé.

Neem vooral contact op om uw ideeën en wensen met ons te bespreken!

 

Kernpunten:

  • Duur in overleg
  • Voorbereiding, selectie, begeleiding en communicatie door Greetings from Utrecht
  • Geschikt voor bedrijven en instellingen
  • Wandelend of fietsend
  • Mogelijkheden voor diverse budgetten

Meer sfeerimpressies zien?

Bekijk ons op je favoriete sociale netwerk!